Våra garantier

Givetvis har vi garanti på våra produkter.

Läs mer om våra garantitider här.
Mora Armatur

Kommentarer

  • Hej Birgitta!

    Jag såg din fråga i ett annat mejl och ditt ärende är nu hos vår service & reklamations avdelning. Som hör av sig till er.

    Mvh
    Per-Erik
  • Hej!
    I mars 2019 fick vi ett nytt kök monterat av Electrolux home. Vi hade valt en kökskran av ert märke. Tyvärr är vi inte nöjda med denna, då vi upplever att den är väldigt "trög". Dock inte alltid, men väldigt ofta. Detta innebär att man får ta i och då öppnas den för mycket och man blir alldeles blöt. Vi har tagit upp detta med köksleveratören, som säger att det inte är något fel på den. Hur går vi nu till väga för att reklamera den?
    Vänligen,
    Anna Svärd
  • Hej Anna,

    Tack för din fråga,

    Mejla in ditt ärende till vår service & reklamations avd på adressen service@fmm-mora.com. Skriv också där era kontaktuppgifter.

    Så hör vi av oss,

    Mvh

  • Hej installera en Mora Classic blandare för 4,5 år sedan nu en tid så stänger inte kallvatten kranen helt så det står och rinner sedan börjar det brumma från kranen har hittat problemet sänder en bild det måste väl vara en garanti sak på en sån dyr blandare
  • Hej Eddie,

    Har du kommunalt vatten eller egen brunn? Sitter blandaren i ett året runt boende eller i ett fritidshus?

    Mvh
    Daniel Kundsupport
  • Hej den sitter i vårat hus ett året runt boende vi är en 50 tö hus håll som hr amma vatten
  • Hej,

    Förutom vanligt slitage, är den vanligaste orsaken till läckage att det kommer in smuts/partiklar in i blandarens keramiska överstycke. Allt vatten innehåller partiklar, men har man tex. egen brunn har man oftast en större koncentration.

    Smuts/partiklar kan även komma in i ledningssystemet vid ledningsarbete i eller i anslutning till fastigheten där vattentrycket stängs av. När systemet trycksätts igen följer partiklar som lossnat från ledningarna med ut till det första/närmaste tappställe som används.

    En annan orsak kan vara om man har väldigt hett vatten (<80º). Hetvatten nöter bort överstyckets smörjande hinna (silikonfett) fortare än normalt tempererat vatten.

    Vi har även sett ett ökat användande av rengöringsmedel i sprayform där medlet tränger in i blandaren och löser upp silikonfettet vilket orsakar att blandaren läcker.

    Mvh
    Daniel Kundsupport
  • Hur stor variation har ni på era produkter? Kan man förvänta sig att de ser ut som på produktbilden / håller de dem mått som produktbilden visar eller inte?
    Samt har ni några tydliga produktbeskrivningar på era kranar? 

  • Hej Konrad,

    Produktbilder på nätet kan skilja sig från verkligheten då färger kan skilja stort beroende på vilken skärm man tittar på mm.

    Designen och formen är den samma som på bilderna med vissa undantag då slangar och liknande kan ändra utseende efter att ha varit förpackade.

    Alla mått skall stämma, dock kan det i sällsynta fall slinka in "tryckfel".

    Mvh
    Daniel Kundsupport
  • Hej, försökte maila er men fick som svar att eran postlåda var full så det inte gick att leverera. Var i kontakt med er 200620 då våran duschblandare hade bulor i kromet. Fick då den utbytt 200623 men upptäckte idag att denna har drabbats av samma fenomen. Känns tråkigt att felet fortfarande finns kvar då jag fick uppfattningen då att detta var ett känt fel som var avhjälpt. Kan ni hjälpa mig?

  • Hej Matz,

    Skicka dina bilder och din förfrågan till: kundservice@fmm-mora.com så ska vi hjälpa dig. Sätt mitt namn som Attn:

    Mvh
    Daniel Kundsupport

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.