Mora Cera Duschblandare

Hej,
Köpte en Mora Cera T4 160 c/c. Liten stilren blandare men vi har svårt för att vrida på vreden när händerna är intvålade. Det är svårt att få fäste runt det blanka vrede.
Antar att vi inte är de enda som märk detta när man börjar använda blandaren.
Vad göra? Har ni några andra, mer greppvänliga, vred som passar till blandaren som man kan byta till?

Kommentarer

  • Hej EB,

    Tack för din fråga,

    Vi har börjat få in några frågor kring detta, men idag har vi inga andra rattar till denna Cera blandare,

    Mvh


    Per-Erik Kundsupport
  • Hej igen,
    Jag fick ett svar att ni inte har några andra rattar till denna Cera blandare men jag fick inget svar om VAD vi skall göra med denna blandare som inte fungerar bra.
    Jag vill att ni kontaktar mig via mail så att ni på Mora kan lösa vårt problem på bästa sätt.
    V.v. kontakta mej snarast.
  • Hej,
    Kan du vänligen skicka en bild så att man ser "rattens" undersida.
    Vi gjorde nämligen en justering på dem för något år sedan.

    Mvh,
    Karin
    Karin Kundsupport
  • Hej, skickar här bilden ni önskar.
    Jag vill att ni kontaktar mig via mail så att ni på Mora kan lösa vårt problem på bästa sätt.
    V.v. kontakta mej snarast.
  • Hej,

    Det finns ett sätt att få greppvänligare vred till din blandare, men det innebär att man behöver byta ut både vred, spärringar samt avstängningsöverstycke och termostatinsats. Se bild och artikelnummer nedan.

    Till detta behöver du även två pinnar som skruvas in i vredens fästskruvhål (dessa tillhandahåller vi kostnadsfritt).






    Mvh

    Daniel Kundsupport
  • Hej! Vi har samma problem med trög på/avstängningsvred, bara några månader sedan inköp? vad göra garanti? ingick i husleveransen.
    Jonas Petersson
  • Hej Jonas,

    Vilken modell av blandare är det ni har? Går vredet trögt eller är det svårt att få grepp om vredet?

    Mvh
    Daniel Kundsupport
  • Mora cera duschblandare, den går trögt

    mvh
    Jonas
    Jonas Petersson
  • Hej Jonas,

    Vi skulle behöva få din hjälp med en bild på er Cera blandare för vi har haft 2st olika årgångar som har olika reservdelar så för en säker och bra support behöver vi veta vilken av dom ni har,

    Mvh
    Per-Erik Kundsupport
  • Hej,
    Jag startade denna tråden den23 Jan. Min första tanke var att vi skulle kunna lösa problemet genom att bara byta till några mer greppvänliga ratttar. (Likt den Morablandaren jag har sedan tidigare.) Detta har inte fungerat så mitt problem kvarstår fortfarande. Jag har tappat förtroendet för MORAs reklamationshantering totalt. När man köper en NY produkt ska den fungera eller ersättas med anna fungerande produkt. Jag har skickat in kvitton och bilder för att förklara läget men inte fått någon bra lösning. Ett förslag från MORA var att låta vattnet rinna hela tiden ,medan man använder shampo eller tvål, så man kan spola av shampo/tvål från händerna för att man sedan ska kunna vrida vrida på vreden!? Jag ville kunna rekomendera MORA tidigare men tyvärr kan jag inte det nu. De har ingen bra reklamationshantering. Hoppas på en FUNGERANDE ersättningsblandare. Inte behöva skicka fler bilder, kvitton, mail mm.

    Mvh EB
  • Hej,

    Det finns en enklare lösning än förslaget ovan. Det går att byta endast flödesratten till en tidigare modell, dock har den ratten inte samma design som temperaturratten.

    Nytt vred har artikelnummer: 834 51 11.

    Mvh
    Daniel Kundsupport
  • Hej Kundsupport, Daniel, Per-Erik,Karin m.fl.
    Jag antar att ni läste kommentaren från igår? Jag har köpt en NY blandare från MORA. Den fungerar inte. Skicka en FUNGERANDE blandare till mej så skall jag skicka tillbaka den icke fungerande och temperaturratt och motstående ratt vilken inte passar. Jag vill att ni levererar fungerande produkter till era kunder.
    Sluta krångla! Har ni inte någon reklamationsavdelning? En bra hanterad reklamation är bra reklam och tvärt om.
    Jag antar att ni även har fungerande blandare?
    Mvh EB
  • Hej,

    Vi kan inte ta detta som en reklamation då handlar om en design fråga och inget fel på produkten.

    Vissa upplever att designen kan orsaka svårigheter att manövrera blandaren. Men just er blandare har både en svart knapp samt ett utstick på motsvarande sida för att ge ett bättre grepp.

    Vi kan skicka dig ett annat flödesvred (se bild nedan) som goodwill. Dock kommer den inte att passa designmässigt på blandaren men funktionsmässigt passar den utmärkt.



    Mvh

    Daniel Kundsupport

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.